Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Complex conjunctives and their impact on cohesion and coherence in upper-secondary students' semi-formal essays
Kloučková, Julie ; Pípalová, Renata (vedoucí práce) ; Nádraská, Zuzana (oponent)
Hlavním cílem této práce je analýza prostředků textové návaznosti (PTN) a jejich využití v anglicky psaných semi-formálních esejích studentů vyššího gymnázia. Práce se zaměřuje na písemné projevy dvou skupin studentů úrovně B1 a B2 Společného evropského referenčího rámce pro jazyky, zjišťuje rozdíly v používání těchto textových prostředků, zkoumá jejich dopad na kohezi a koherenci a také porozumnění studentů těmto konceptům. Dohromady je zanalyzováno 40 kompozic na úrovni B1 a B2 za použití korpusového nástroje, jehož vznik byl inspirován soustavou Hallidaye a Hasanové. Za účelem zjištění potenciální frekvence a typů daných PTN proběhnou analýzy kapitol zaměřených na psaný projev tří anglických učebnic z hlediska Hypotéza naučení a Modelu zpracování učení. Kvalitativní i kvantitativní analýzy prokázaly, že studenti úrovně B2 využívají více PTN než studenti úrovně B1, rozdíl ve využití ale není značný. Data mimo jiné ukázala, že obě skupiny upřednostňují počáteční pozici ve větě před jinými větnými pozicemi. Bylo také poukázáno na to, že aditivní PTN jsou využívány více než adversativní textové prostředky. Mimoto rozbory zjistily zajímavé závěry například v oblasti PTN využívaných na začátku či v rámci odstavců. Výzkum naznačuje, že PTN jsou ve formálním a semiformálním psaném textu nepostradatelné...
Analýza učebnic pro výuku předmětů se zaměřením na ICT a informatiku na základní škole v Rusku a na Slovenku
Šambazov, Ramil ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Práce se v teoretické části zabývá charakteristikou tištěných učebnic jako didaktického prostředku a jako kurikulárního projektu, popisem struktury učebnice a mnoha jejích funkcí. Seznamuje s metodami používanými k hodnocení a analýze učebnic, především dle hodnotících kritérií. V experimentální části zjišťuje pomocí dotazníkového šetření využívání a potřebu učebnic Informatiky učitelů základních škol v ČR. Dále se věnuje zmapování dostupných učebnic pro ICT a informaticky zaměřené předměty používané na Slovensku, v Rusku a v ČR a provádí jejich obsahovou analýzu a srovnání pomocí kvantitativní metody zaměřené na tematické úlohy a aktivity vybraných učebnic vzhledem k počtu stran.
Význam a analýza učebnice pro výuku účetnictví na středních odborných školách
Fialová, Jana ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Vomáčková, Hana (oponent) ; Kovanicová, Dana (oponent)
Práce se zabývá analýzou středoškolských učebnic účetnictví. Autorka považuje učebnici za klíčový didaktický prostředek při výuce nejen pro žáky, ale také pro učitele. Cílem práce je na základě zvolených hodnotících kritérií provést analýzu tří českých učebnic, tří slovenských učebnic a pěti rakouských učebnic. Předmětem zkoumání byla analýza didaktické vybavenosti učebnic, analýza obtížnosti textu a obsahová analýza textu. Všechny posuzované učebnice účetnictví se v masovém měřítku používají v současné době při výuce účetnictví na srovnatelném typu střední odborné školy zakončeném maturitou. V České republice i Slovenské republice jde o obor obchodní akademie, v Rakousku se jedná o obor Handelsakademie. Součástí výzkumu je také komparace zjištěných výsledků. Vedlejším cílem práce je z výzkumu vyplývající doporučení pro stávající autory učebnic účetnictví.
Biogeografie ve výuce na základních školách
PELIKÁNOVÁ, Petra
Pelikánová P. 2009: Biogeografie ve výuce na základních školách. Diplomová práce. Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta, České Budějovice. 133 s. Tato diplomová práce uvádí přehled problematiky biogeografie a světových biomů, navrhuje výukový text, pracovní listy a didaktický test v rozsahu znalostí pro žáky základních škol. Podkladem pro jejich tvorbu byly analýzy učebnic zeměpisu a přírodopisu pro základní školy. Práce řeší a navrhuje začlenění tématu do osnov a rámcových vzdělávacích programů základních škol.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.